Användningsvillkor för service
Electrolux Originalservice utförs av Electrolux Hemprodukter AB och våra servicepartners. För servicebokning som görs online gäller reparation till fast pris 1 995 kr inkl. moms med RUT-avdrag, utan RUT 2 605 kr*. Inga extra kostnader tillkommer och du har alltid ett års garanti på utförd reparation. Servicebesök betalas på plats med betalkort (VISA/MasterCard), Swish alternativt mot faktura. Vid fakturering tillkommer en fakturaavgift.
En reparation där vi inte kan garantera att det kommer fungera, t.ex. om produktens allmänkondition i övrigt är för dålig, debiteras endast undersökningsavgiften om 995 kr med RUT, 1440 kr utan RUT.
Om felet på din produkt omfattas av garanti är besöket kostnadsfritt, vänligen ha ditt kvitto tillgängligt vid servicetillfället. Om felet på din produkt är orsakat av handhavandefel gäller inte tillverkargarantin.
Vi kommer att kontakta dig för besöket antingen direkt från Electrolux eller indirekt via våra servicepartners. Vi behandlar dina personuppgifter i enlighet med GDPR och du kan läsa mer om det i i länken nedan:
https://www.electrolux.se/overlays/data-privacy-statement/
*Dessa produkter omfattas av reparation till fast pris: ugn, spis, häll, mikrovågsugn, köksfläkt, vakuumförpackare, värmelådor, kylskåp, frys, kombinerad kyl/frys, diskmaskin, tvättmaskin, torktumlare, kombinerad tvätt-tork, torkskåp. OBS! Skönhetsfel eller sprickor på hällar och skönhetsfel på kyl-/frysdörrar omfattas inte av fast pris-reparationen. Fast pris gäller då det är farbar väg, dvs öar med färjeförbindelse och liknande omfattas ej.